web statistics

onsdag 9. juli 2008

Vårfluepupper og storørret i Rena

Gjorde turen "Renaelva rundt" i går. Det var forholdsvis stille på ettermiddagen og kvelden, men noen spredte vak var å se. Var innom mange av de kjente plassene også, fine forhold og fin vannstand for å fiske de fleste steder. Vakingen roet seg rundt 24.00, jeg satt igjen litt til og trasset :-) Rundt 01.00 var det brukbar aktivitet med svømmende vårfluepupper som stripet inn mot land. Noen fisker fikk med seg dette og vaket steady. Jeg fisket på en fisk som sto helt kloss inntil land ved en liten busk flere timer. Fisket rett oppstrøms med 20 fot fortom og la bare fortommen med Cdc Caddis over vaket. Fikk den til å ta flere ganger, men bommet på tilslag. Men til sist kroket jeg. Ørreten tok helt av! Den viste framifrå kunnskap om "tailwalking", var mer over vann enn under vann og kastet seg sidelengs inn i busken som hang ut over standplassen. Krokfestet glapp og jeg sto litt skuffet tilbake. Men for en opplevelse! Og for en fisk!

Vanntemp: 13,3
Vannstand: 246,78
Insekter: Noe Ignita på ettermiddag/kveld, klekkende vårfluer utover natten.



Bildet viser vaket fra ørreten jeg fisket på. Vrien standplass, akkurat på et brekk